Felanmälan

Fastighetsförvaltning, ekonomi och jour

Föreningen köper in löpande tjänster för förvaltning, renhållning, återvinning och ekonomi. Det betyder att boende och medlemmar ska i första hand vända sig till dessa för hjälp med löpande frågor som felanmälan, räkningar etc.

I de fall frågorna inte kan lösas av föreningens olika tjänsteleverantörer eller om ni vill lämna synpunkter eller information är ni välkommen att kontakta styrelsen.

För mer information om kontaktvägar Se Kontakt i menyn.

Storholmen Förvaltning, Teknisk förvaltning / Felanmälan

Storholmen är föreningens fastighetskötare. Läs mer om deras arbetsuppgifter här

Felanmälan till Storholmen görs för tekniska fel i din lägenhet eller för gemensamma utrymmen.

Felanmälan görs på följande sätt:

Gå in på storholmendirekt.se. Välj felanmälan och fyll i nödvändiga uppgifter. Ingen inloggning krävs. Använd skatteverkets lägenhetsnummer när du fyller i uppgifterna. Är du osäker på vilket nummer du har så står det på ytterdörren, längst upp på gångjärnssidan.

Akuta fel som inträffar i din lägenhet eller i fastigheten dagtid bör anmälas till Storholmen på samma sätt som ovan eller om det inte är möjligt via telefon 08 – 520 252 00. Om Storholmen bedömer att ditt ärende i bostaden inte omfattas av garanti kan du komma att debiteras. Se även på sidan om fördelning av ansvar.

Anmälan av akuta ärenden:

Akuta ärenden anmäls till Storholmen via telefon 08 – 520 252 00.

Övrig tid (kvällar och helger) hänvisas du till extern jour, Jourmontör på telefon 08 – 657 77 00.

Ring endast om felet är akut, dvs. fara för personskada eller skada på fastigheten. Om felet inte är akut och Jourmontör gör en utryckning kommer du att debiteras.

Ekonomi och medlemsförvaltning sköts av Simpleko

Se på hemsidan eller följ direktlänkarna nedan:

Simpleko hette tidigare RB Ekonomi/Förvaltning i Östersund AB som tidigare hette Agenta Förvaltning AB

Felanmälan hiss

Kone AB

Telefon 0771-50 00 00 (dygnet runt)